
Uppgift – rubriksättning:
Exempel från kurs i Copywriting på Berghs School of Communication, HT 2020.
Content och layout
2025 - pågående
Uppdaterar Mälarökyrkans webbplats genom att utveckla och strukturera innehåll, skriva och redigera texter samt säkerställa att text, bild och färg samverkar till ett tydligt och enhetligt uttryck. Detta gör jag i CMS-verktyget Squarespace.
Förutom content och layoutarbete innefattar uppdraget även SEO och att säkra kedjan från budskap till mottagare (Mailchimp, Tockify och e-post).
Fokusområden: struktur, tydlighet, intresseväckande, bibehållen tonalitet.
Copywriting, projektarbete
Nov 2020
Tänk dig att du gör ett ärende i en av Bromma Blocks retail-butiker. Plötsligt hör du i högtalarna om att en spännande person snart ska gästa LIVE @ bromma blocks inne i gallerian. Vad gör du efter ditt ärende - tar du bilen hem direkt eller går du in i gallerian?

Slutprojekt från kurs i Copywriting på Berghs School of Communication.
Content
jul 2021 - jul 2022
Sana Labs är ett inspirerande företag som erbjuder kursskapande med AI och pedagogisk psykologi som grund. Som author (dvs. copywriter och content writer) för Sana Labs skrev jag personligt och adaptivt nätbaserat kursinnehåll.
Mellan mars och juli 2022 frilansade jag, förutom som author, även som Learning architect för Sana Labs. I denna roll gav jag vägledning, granskade och gav feedback till andra authors arbeten, allt med målet att varje kurs skulle bli så bra som möjligt för slutkunden.
Copywriting - tonalitet
HT 2020
Argumentation kring Arlas kampanj "Bara mjölk smakar mjölk" och hur kampanjen lämpar sig med deras tonalitet.
Exempel från kurs i Copywriting på Berghs School of Communication.
Uppgift - tonalitet.
Copywriting - Rubriksättning
HT 2020
"När du vill dölja mörka ringar"
Exempel från kurs i Copywriting på Berghs School of Communication.
Uppgift - rubriksättning.